تاثیرات رنگ قهوه ای در لوگو و برند شرکت ها
رنگ قهوهای از رنگهای قرمز و زرد تشکیل شده که درصد بالایی از آن به رنگ سیاه است. به همین دلیل از آن به عنوان یک رنگ تفکیک کننده سیاه و سفید شناخته میشود، اما گرمتر و و نرمتر از رنگ سیاه است. رنگ قهوهای نشانی از استحکام و قابل اعتماد بودن است و به عنوان رنگ زمین و یک رنگ فراوان در طبیعت شناخته میشود. این رنگ دارای اطمینان بالایی بوده و به عنوان رنگ اصلی چوب و چرم است. در اغلب موارد مردان علاقه بیشتری نسبت به زنان به رنگ قهوهای دارند. رنگ قهوهای به نوعی یک رنگ حمایتی است و میتواند غمانگیز و تا حدودی عجیب هم باشد. در جریان استفاده کاربردی و اصولی از رنگها، اگر رنگ قهوهای به درستی استفاده شود میتواند تأثیر خارقالعادهای داشته باشد. رنگ قهوه ای القاگر زمین، چوب و سنگ است . این رنگ یک رنگ کاملا خنثی و گرم است . رنگ قهوه ای می تواند با قابلیت اعتماد و پایایی و استحکام ، ثبات و خودمانی بودن نیز همراه باشد، همچنین می توان آن را خسته کننده و ملال آور در نظر گرفت. در طراحی ها از رنگ قهوه ای معمولا در پس زمینه استفاده می کنند . این رنگ را در بافت های چوبی و گاهی در بافت های سنگی نیز می توان دید . این رنگ کمک می کند تا حس گرما ، آرامش و خوشی به طرح اضافه شود . این رنگ در درجات تیره تر به جای رنگ سیاه هم در پس زمینه و هم در تایپوگرافی مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ قهواه ای متمایل به نارنجی در اینجا حس خاکی بودن و قابل اعتماد بودن را ایجاد می کند. قهوه ای رنگ آرامش،لوکس،کلاسیک وسنت است.قهوه ای به ندرت به عنوان رنگ مهیج دیده می شود.طیف رنگ ها از قهوه ای روشن تا قهوه ای شکلاتی است و برای تبلیغات بازارهای گوشه ای که قهوه ای یک رنگ غالب است مثل تولید کنندگان قهوه و شکلات وارائه دهندگان خدمات حیوان خانگی مناسب است.
برند هایی که حضور طولانی مدت در صنعت دارند و بدنبال برجسته کردن حضور تاریخی خود هستنداز این رنگ استفاده می کنند.مثل محصولات لاکچری،خرده فروشی ومد. طفلک رنگ قهوهای! این رنگ همیشه کمارزش تلقی شده و مورد کجفهمی واقع میشود. معدود احساسات مثبتی که با دیدن رنگ قهوهای به ما دست میدهد شامل راحتی، اعتماد بهنفس، زمینیبودن، ارگانیکبودن، خانواده، کاربردیبودن، مردانگی، قابل اطمینان، استقامت و گرما است. ولی رنگ قهوهای بیشتر احساسات بد به ما میدهد. مثل کهنگی، کثیفی، کُندبودن و … . کالاهایی که میخواهند حس زمینیبودن، طبیعی یا ارگانیکبودن را به مشتریان بدهند از این رنگ استفاده میکنند. همچنین اگر بخواهیم مجموعهای از ویژگیهای مردانه و خشن را به مخاطب متذکر شویم نیز رنگ قهوهای گزینهی مناسبی است. قهوه ای می تواند حس اعتماد، اطمینان و وحدت و یگانگی را به مخاطب شما منتقل کند. این رنگ علاوه بر اینکه رنگی آرامبخش محسوب می شود، در ایجاد تعادل رنگی در طراحی ها موثر است. از آنجا که رنگ خاک قهوه ای است، این رنگ طبیعت را برای انسان تداعی می کند.
جدی، گرما، زمینی، قابلیت اطمینان، حمایت کردن، اعتبار
بیحوصلگی، سنگین بودن، کمبود پیچیدگی، غمگینی، آلودگی، محافظهکار