علی بیز ارائه دهنده خدمات اموزشی

علی بیز ارائه دهنده خدمات اموزشی

خدمات اموزشی علی بیز شامل اموزش سئو تولید محتوا اموزش فوتوشاپ موشن گرافیک انیمیشن سازی و طراحی وب
علی بیز ارائه دهنده خدمات اموزشی

علی بیز ارائه دهنده خدمات اموزشی

خدمات اموزشی علی بیز شامل اموزش سئو تولید محتوا اموزش فوتوشاپ موشن گرافیک انیمیشن سازی و طراحی وب

تأثیر رنگ بر بازاریابی و فروش منسوجات

اموزش تاثیرات رنگ ها در لوگو و برند شرکت ها

تأثیر رنگ بر بازاریابی و فروش منسوجات


بنفش تلفیقی از آبی و انرژی رنگ قرمز می باشد . این رنگ با وفاداری همراه است . بنفش سمبل قدرت ، نجابت ، اصالت . بنفش با هوشمندی و خرد ، شهرت ، استقلال ، خلاقیت ، مرموز بودن و جادو همراه میباشد . بنفش فعایلت های مغزی را که در رابطه با حل کردن مشکل است را فعال می کند . بنفش رنگی سلطنتی می باشد بخصوص بنفش تیره که با مال و ثروت همراه است . بهتر است برای بسته بنده یا طراحی موارد لوکس از رنگ بنفش استفاده نمائید . بنفش نشانگر جسور بودن،میل به پیشرفت،اعتماد و اعتبار،لوکس بودن،وفاداری،رویا،راز و زیبایی است.سایه های روشن بنفش آرامش بخش است و به خوبی برای تبلیغات سازمان های در جهت کار زیبایی مناسب است. همانند رنگ نارنجی، رنگ بنفش رنگی عامه‌پسند است که احساسات منفی خاصی را برنمی‌انگیزاند. در هند، برزیل، انگلیس و تایلند این، به رنگی اشرافی معروف است. از بنفش کمرنگ عموما برای برندهای آرایشی-بهداشتی استفاده می‌شود. گاهی هم برای ایجاد حس عاشقانه یا حس جنسی در مخاطب رنگ بنفش را به کار می‌برند. بنفش، ترکیبی کامل از ویژگی های قرمز و آبی اقیانوسی است. زیبایی و جذابیت این رنگ بسیار منحصربفرد است. به همین دلیل اغلب آن را به عنوان رنگی مقدس، ظریف و باارزش می شناسند. بنفش نماد معنویت، شور و شوق، عشق، انرژی و سرزندگی و همچنین قدرت، نجابت و جاه طلبی است. از آنجایی که رنگ بنفش ترکیبی از رنگ های قرمز و آبی است، هم پویایی و جذابیت قرمز را دارد و هم آرامش رنگ آبی را. از بنفش در آثاری استفاده می شود که بخواهید عمق ظرافت و شیک بودن را منتقل کنید.بنفش هم‌زمان قدرت قرمز و هوش و ثبات آبی را دارد. بنفش آرامش‌بخش است.

روانشناسی رنگ ها

رنگ بنفش نشان‌دهنده‌:
معنویت
تجمل
افسون
بصیرت
آرامش
حقیقت
و اصالت است.
بسیاری از شرکت‌هایی که خود را اصیل و متفاوت نشان داده‌اند از رنگ بنفش در لوگوهای‌شان استفاده کرده‌اند. برای نمونه می‌توان به کدبری، یاهو!، وتاکوبل اشاره کرد و تاثیر روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و برندسازی را مشاهده کنید.رنگ بنفش در محل تلاقی دو رنگ قرمز و آبی قرار می‌گیرد و می‌تواند یک تعادل جذاب از ویژگی‌های مردانه و زنانه را نشان دهد. این رنگ نمی‌تواند به اندازه رنگ آبی خنثی باشد و نه به اندازه رنگ قرمز تحریک کننده، مگر در مواردی که یکی از این دو رنگ بر دیگری غلبه کند. بنفش مایل به آبی تقریباً یک رنگ سرد است. این در حالی است که بنفش مایل به قرمز به وضوح گرم است. رنگ بنفش می‌تواند نشان دهنده رنگ حق امتیاز و شجاعت، ثروت، لوکس بودن و پیچیدگی باشد. این رنگ یکی از عجیب‌ترین رنگ‌ها در طبیعت است و به همین دلیل می‌تواند به صورت طبیعی و مصنوعی نیز استفاده شود. رنگ بنفش در کوتاه‌ترین طول موج قرار دارد و به همین دلیل میزان طیف مرئی آن در کمترین حد ممکن است. به همین دلیل در روانشناسی رنگ این رنگ را مرتبط با زمان، فضا و کیهان‌شناسی می‌دانند. حتی در برخی موارد با معنویت، تفکر، خلاقیت و تخیل هم در ارتباط است.


روانشناسی رنگ ها


اثرات مثبت رنگ بنفش

حکمت، لوکس، ثروت، معنویت، تخیلی، پیچیدگی، خلاقیت، تجسم، استقلال، لوکس‌بودن، سحر و جادو

اثرات منفی رنگ بنفش

درونگرایی، افتادن، سرکوب، پایین‌تر بودن، اضطراب، ناراحتی

اموزش تاثیرات رنگ ها در لوگو و برند شرکت ها

تاثیرات رنگ سیاه در لوگو و برند شرکت ها

اموزش تاثیرات رنگ ها در لوگو و برند شرکت ها

رنگ سیاه قدرتمندترین رنگ خنثی است . از جنبه ی مثبت این رنگ با احساس قدرت، ظرافت و زیبایی و رسمیت همراه است . از جنبه ی منفی، این رنگ حس شیطان، مرگ و رمز و راز را منتقل می کند. رنگ سیاه در بسیاری از کشورها رنگ عزا و سوگ است. این رنگ در بعضی از فرهنگ ها نشانه ی یاغیگری، شورش سرکشی و تمرد است ، همچنین نماد هالوین نیز می باشد. رنگ سیاه معمولا در طراحی های هیجانی و ناراحت کننده بکار می رود. بسته به رنگی که با آن ترکیب می شود می تواند نمای مدرن یا سنتی ایجاد کند. به دلیل خنثی بودن این رنگ معمولا در طراحی ها از آن برای تایپوگرافی و سایر قسمت های کاربردی استفاده می شود. رنگ سیاه کمک می کند تا حس مرموز بودن را به آسانی در طرح ایجاد کرد. زمانی که رنگ سیاه با آبی روشن ترکیب شوند سردتر به نظر می رسد. وقتی رنگ سیاه با رنگ های خاکستری و سبز لیمویی ترکیب شود باعث ایجاد هیجان در طرح ها می شود. رنگ سیاه جاذب همه رنگ‌هاست. این یک واقعیت غیر قابل انکار است که تمامی پیامدهای روانشناختی عمیق در این رنگ وجود دارد. سیاه نماد قدرت است این رنگ هم می‌تواند انرژی را جذب کند و هم شخصیت افراد را به سمت خود بکشد. سیاه فاقد نور است و به نظر می‌رسد که شگفت انگیز باشد. اصولاً این رنگ چیزی به اسم جزئیات ندارد و حداقل یک رنگ مفهومی نیست. رنگ سیاه و رنگ سفید تقریباً از لحاظ پیچیدگی و وزن و جدی بودن در یک سطح هستند. این رنگ بی‌نظیر است و به راحتی یک رنگ شیک محسوب می‌شود. به لباس سیاه با یک جلیقه مشکی خاص توجه کنید. این رنگ پیچیده است و از آن برای عزاداری هم استفاده می‌شود. رنگ سیاه هم توسط کشیش پوشیده می‌شود و هم توسط شیاطین و اراذل. این رنگ می‌تواند نوعی ناامیدی و بدی را بیان کند. رنگ سیاه حس قدرت،کنجکاوی،اعتماد و پیچیدگی را منتقل می کند.این رنگ برای مجله ها،شرکت های ورزشی و روزنامه نگاری مناسب است. احساسات مثبت و منفی که از دیدن رنگ سیاه برمی‌آید با یکدیگر هم‌پوشانی دارند. اما به‌طور کلی رنگ مشکی با وقار، مُد، رسمی‌بودن، هالووین، سحر و جادو، رمزوراز، قدرت، جنسیت و ثروت در ارتباط است. ولی قطعا رنگ مشکی می‌تواند ما را یاد چیزهای بدی هم بیاندازد.

روانشناسی رنگ ها

برای مثال مرگ، بدیمنی، عزاداری، ترس و مرموزبودن. رنگ مشکی گاهی به افسردگی ربط داده می‌شود. اما اصولا در طراحی‌هایی استفاده می‌شود که می‌خواهند احساس وقار، رمزوراز، خشونت یا کیفیت بالا را به مخاطبان القا کنند. رنگ سیاه و سفید در کنار هم سبب جلب توجه می‌شود. سیاه در واقع به معنی نبودِ رنگ های دیگر است. این رنگ قدرت و اقتدار، پیچیدگی و ظرافت، حتی مرگ و تباهی را نشان می دهد. سیاه یکی از معتبرترین رنگ های سازمانی به شمار می رود. مشکی هم تاثیرات مثبت و هم تاثیرات منفی روی روان انسان می گذارد؛ مثلا اعتماد به نفس را افزایش می دهد و شما را توانا معرفی می کند اما در عین حال باعث ایجاد احساس افسردگی می شود. اگر می خواهید لوگویی رازآلود داشته باشید که مفهوم قدرت و اقتدار برندتان را برساند، یکی از بهترین انتخاب های ممکن سیاه است! ترکیب مشکی با سفید می تواند بسیار جذاب و تاثیرگذار باشد. هرچیزی که در مورد لباس پوشیدن درسته در مورد برند سازی هم صدق می کند. مشکی باعث می شود کامل به نظر برسید، جاویدان و همیشگی بدون مطرح شدن زمان ، در طول زمان رنگ های مختلفی باب می شوند و بعد از مدتی از چشم می افتند اما سیاه همیشه سیاه است. سیاه یک رنگ جدی است و با هوشمندی در یک دسته قرار می گیرد. برای انتخاب رنگ برند مجموعه قواعد ساده ای وجود نداره  اما انتخاب رنگ به طور حتم باید مورد پروا قرار بگیرد. احساس، خلق و خو و تصویری که برند شما برپایی می کند، نقش مهمی در برانگیختن احساس مخاطبان دارد. رنگ ها باید طوری انتخاب بشوند که کاملا با هویت دلخواه یک برند مطابقت داشته باشند مانند استفاده از رنگ سفید برای القای علاقه کمپانی اپل به طراحی ساده و تمیز. حتی این امکان وجود نداره که یک رنگ رو به دیگری ترجیح بدیم به خاطر این که مثلا رنگ زرد در کل دنیا از رنگ آبی خریدار بیشتری دارد.  در فرهنگ غربی(آمریکای شمالی و اروپا): در آمریکای شمالی وفرهنگ های اروپایی، مشکی، رنگ پایان، مرگ، تشریفات و عزاداری است. هم چنین به عنوان قدرت و نیرومندی ملاحضه می شود و می تواند برای کنترل داشتن و اجبارات استفاده شود. در فرهنگ شرقی و آسیا: مشکی، می تواند مربوط به مردان باشد و در چین رنگ پسران است. هم چنین نشانگر ثروت، سلامتی و کامیابی است. در تایلند و تبت، مشکی، خیلی خیلی به شیطان مرتبط است. در آمریکای لاتین:  فرهنگ های لاتین هم چنین به این رنگ برای مردان است و برای لباس مردان ترجیح داده می شود. هم چنین در ارتباط با عزاداری است. در خاورمیانه: مشکی، مفهموم سمبلیک متفاوتی دارد_ نشانگر دنیای دیگر و عزاداری است. شیطان و راز هم چنین در ارتباط با رنگ مشکی است. در سراسر دنیا: مشکی، در اکثر فرهنگ ها، مشکی، نمادی از شعبده بازی و ابهامات است.

روانشناسی رنگ ها

اثرات مثبت رنگ سیاه

پیچیدگی، امنیت، قدرت، ظرافت، اقتدار، استحکام

اثرات منفی رنگ سیاه

سرکوب، سرد شدن، تهدید، سنگین بودن، شیطان، عزاداری



تاثیرات رنگ سفید در لوگو و برند شرکت ها

تاثیرات رنگ سفید در لوگو و برند شرکت ها

رنگ سفید در موقعیتی مقابل رنگ سیاه قرار دارد، اما مانند رنگ سیاه می تواند در کنار رنگ های دیگر به خوبی عمل کند . این رنگ با حس خلوص و پاکی، تمیزی و پاکدامنی همراه است . در کشورهای غربی عروسان در روز عروسی لباس سفید به تن می کنند. این رنگ همچنین نمایانگر کارخانه های تولید لوازم بهداشتی، پزشکان ، پرستاران و دندان پزشکان می باشد . رنگ سفید همراه با خوبی است و فرشته ها اکثرا با جامه ی بلند سفید رنگ نشان داده می شوند. عموما رنگ سفید در طراحی ها یک پس زمینه ی بی اثر و خنثی است که به سایر رنگ های طرح اجازه می دهد تا بهتر ظهور پیدا کنند. این رنگ کمک می کند تا سادگی و تمیزی را انتقال دهیم. رنگ سفید در طراحی ها می تواند فصل زمستان و یا تابستان را به تصویر بکشد، البته بسته به سایر نقش و نگارها و رنگ های اطراف آن. رنگ سفید روی سایت Fuelhaus برای ایجاد کنتراست در مقابل رنگ آبی کهربایی بکار رفته است . ترکیب رنگ سفید با رنگ خاکستری حس لطافت و پاکیزگی را القا می کند. همانطور که رنگ سیاه جاذب و تجسم کننده همه رنگهاست، رنگ سفید بازتاب دهنده همه رنگ‌ها و فارغ از آنهاست. به همین دلیل اغلب از آن به عنوان نمادی از خلوص و بی گناهی یاد می‌شود. در بحث مراقبت‌های پزشکی، رنگ سفید بر پاکیزگی و  استریلیزه بودن دلالت دارد. در خارج از بحث مباحث پزشکی، این رنگ یک شاخص غیر قابل برگشت از معیارهای معتدل‌تر است. از رنگ سفید به شکل عجیب و غریبی در پوشیدن لباس‌ها و مدهای عجیب و غریب استفاده می‌شود. در حال حاضر استقبال بالایی بر استفاده از رنگ سفید در لباس‌های ازدواج و لباس عروس دیده می‌شود.

روانشناسی رنگ ها

در حوزه روانشناسی رنگ و استفاده از آن در برندینگ، می‌بینیم که در برخی برندهای تجاری مانند اپل از آن به عنوان یک رنگ شیک و به سبک براق استفاده می‌شود. رنگ سفید حداقل و کمترین میزان ممکن از رنگ‌های دیگر را دارد و به همین دلیل برای درک بالا از فضا در طراحی مناسب است. این رنگ نماد طراوت و نوآوری است و بی اشتهایی خاصی در برخی از روشهای پزشکی و دارویی برای کاهش وزن دارد. البته جوانب منفی هم در بحث روانشناسی رنگ سفید وجود دارد که می‌توان سرماخوردگی، انزوا و بدون احساس بودن را هم تلقین کند. سفید رنگ پاکی و سادگی است.سفید را باید با ترکیب سایررنگ ها مورد استفاده قرار دارد تا پیام مورد نظر خود را انتقال دهد. صنایع فناوری اطلاعات،تکنولوژی،داروهای پزشکی ومراقبت های بهداشتی می توانند از رنگ سفید استفاده کنند. سازمان هایی که میخواهند خودشان را جدی وقابل اعتماد نشان دهند مثل بنگاه های قانونی ممکن است برای طرح هایشان سفید و سیاه را انتخاب کنند. در فرهنگ غربی(آمریکای شمالی و اروپا): سفید، رنگ صلح و طهارت است. اغلب در عروسی ها استفاده می شود و عروس ها این رنگ را می پوشند. سفید، نشانگر پاکیزگی و استریلیزه می باشد و برای نشان دادن بیمارستان ها و حتی پرهیزکاری و قداست به کار می رود. در ایتالیا، سفید، برای تشیع جنازه و آداب و رسوم به کار می رود، گل های داوودی سفید روی سنگ های قبر به کار می رود. در فرهنگ شرقی و آسیا: سفید، هم چنین رنگ مرگ در شرق می باشد. این رنگ در تشیع جنازه  به کار می رود و نشانگر استرلیزه و تمیزی، عزاداری، ناخشنودی و بد شانسی است. در آمریکا لاتین: سفید، معانی یکسانی با آمریکای شمالی دارد و  در ارتباط با طهارت و صلح است. در خاور میانه: هم طهارت و هم عزاداری با رنگ سفید نمایان می شود. برای مثال در ایران، معنی این رنگ به عنوان تقدس و صلح در نظر گرفته می شود و در مصر، پوشیدن لباس سفید سمبل یک شخص بالا رتبه است. در سراسر دنیا: پرچم سفید سمبل آتش بس و تسلیم شدن در سراسر دنیا می باشد.

روانشناسی رنگ ها

اثرات مثبت رنگ سفید

شفافیت، وضوح، خلوص، سادگی، پیچیدگی، خنکی

اثرات منفی رنگ سفید

استریل، سرد شدن، دوست نداشتن، عدم و نبود، جداسازی، خالی