علی بیز ارائه دهنده خدمات اموزشی

علی بیز ارائه دهنده خدمات اموزشی

خدمات اموزشی علی بیز شامل اموزش سئو تولید محتوا اموزش فوتوشاپ موشن گرافیک انیمیشن سازی و طراحی وب
علی بیز ارائه دهنده خدمات اموزشی

علی بیز ارائه دهنده خدمات اموزشی

خدمات اموزشی علی بیز شامل اموزش سئو تولید محتوا اموزش فوتوشاپ موشن گرافیک انیمیشن سازی و طراحی وب

تاثیرات رنگ ها بر جذب و خرید مشتریان

اموزش تاثیرات رنگ ها در لوگو و برند شرکت ها





در حالی که رنگ قرمز به عنوان رنگ بدن شناخته می‌شود، رنگ آبی متعلق به ذهن است. این رنگ به رنگ آرامی و خونسردی، رنگ شفافیت و رک بودن و همچنین رنگ ارتباط معروف است. با توجه به مطالعات روانشناسی رنگ آبی به عنوان محبوبترین رنگ در جهان شناخته می‌شود و بیشتر توسط مردان مورد توجه قرار می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود که استفاده از آن در همه جای زندگی ما دیده شود. رنگ آبی، رنگ آسمان، رنگ اقیانوس‌ها و دریاچه‌هاست. رنگ اولویت جهانی برای نشان دادن شرایط زیست محیطی و تهدیدات آینده آن است و به نوعی یک رنگ محافظه‌کارانه به حساب می‌آید. در روانشناسی رنگ از رنگ آبی به عنوان ثبات و قابل اطمینان یاد می‌شود و معمولاً کارگران در اتاق‌های آبی کارایی بیشتری دارند. البته این رنگ می‌تواند رنگ ناراحتی و سرماخوردگی هم باشد. اگر دوست دارید اشتها نداشته باشید بدانید که رنگ آبی به طور کامل اشتها را از بین می‌برد. پس اگر برنامه کاهش وزن دارید، سعی کنید همیشه از رنگ آبی در اطراف خود استفاده کنید. آبی درست مثل آسمان، پهناور و گسترده است. آبی رنگ خرد و عقل است، و درست برخلاف قرمز، ذهن را آرام می‌کند. آبی واقعا متضاد قرمز است؛ و دارای ویژگی است که باعث می‌شود دورتر از فاصله‌ی واقعی‌اش مشاهده شود. در زبان انگلیسی رنگ آبی اغلب با احساس دلتنگی همراه است. همچنین این رنگ در همه جا برای نشان دادن آرامش، ملایمت و مسئولیت بکار می رود. رنگ های آبی روشن نیروبخش، شادی آور و دوستانه هستند. آبی های تیره بیشتر قدرتمند، قابل اتکا و معتبر هستند. رنگ آبی رنگ صلح است و در بسیاری از فرهنگ ها و سنن به مذهب، دین و امور معنوی دلالت دارد برای مثال مریم مقدس همیشه با یک جامه ی بلند آبی رنگ نشان داده می شود. رنگ های آبی روشن اغلب آرامش بخش و ساکن هستند. رنگ ها آبی براق انرژی بخش و تازه کننده هستند. رنگ های آبی تیره برای سایت ها یا طراحی هایی که در آن ها دوام و استحکام و پایایی اهمیت دارد بسیار مناسبند. رنگ های آبی تیره احساس پایایی و دوام را به بیننده القا می کنند، در حالی که رنگ های آبی روشن و براق از القای این احساس جلوگیری می کنند.رنگ آبی روشن و مات احساس آرامش و سکون را به کاربر منتقل می کند. رنگ ابی حس آرامش،اعتماد و اطمینان و حس قدرت را منتقل می کند.اگر چه ممکن است رنگ سنگین و جدی باشد اما در کنارش میتوان حس موفقیت،وفاداری،آرامش را دریافت کرد. به همین دلیل است که یکی از محبوب ترین رنگ ها برای دیزاین و برند شرکت ها است.بانک ها،موسسات مالی،شرکت های پزشکی،صنایع فناوری- تکنولوژی و شبکه های اجتماعی برای اعتمادسازی از این رنگ استفاده می کنند. برندهایی مثل تلگرام،فیسبوک،لینکدین،سامسونگ و بانک صادرات نمونه هایی از کاربرد این رنگ هستند. طراحی‌هایی که اصولا از رنگ آبی استفاده می‌کنند شامل خدمات و محصولات کودک و آبی پاستِلی برای کالاهای مربوط به ریلکس‌شدن است. طراحان، آبی روشن را برای القای حس طراوت و انرژی‌بخشی استفاده می‌کنند. درحالی‌که رنگ آبی فیروزه‌ای برای کسب‌وکارهای خلاقانه، تخیلی یا پیش‌رونده مناسب است. به کارگیری از رنگ آبی سیر هم برای خدمات مالی، خدمات دارویی و سایر خدماتی که باید حس قدرتمندبودن و قابل‌اعتمادبودن را منتقل کنند مهم است.


آبی نشان‌دهنده‌ی :
هوش
خون‌سردی
ثبات
اعتماد
خلوص
گستردگی
آرامش و سکون است.
آبی آرامش است. ذهن‌تان را آرام می‌کند. این رنگ با آگاهی و هوش در ارتباط است.
آبی مثل قرمز یک رنگ همه‌کاره است. ولی استفاده از آن، بیش‌تر در شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات رواج دارد. فیس‌بوک آبی است. آی‌بی‌ام یک شرکت بزرگ آبی‌رنگ است. سامسونگ، اچ‌پی، دِل و غیره، هر یک در لوگوی‌شان به نوعی از رنگ آبی استفاده کرده‌اند. ابی رنگ اقیانوس و آسمان! رنگی آرامش بخش که قلب شما را به آرامش، آزادی، شهود و تخیل می کشاند. آبی، الهام بخشِ وفاداری، صداقت، اعتماد به نفس و هوشمندی است و به همین دلیل است که یک رنگ بسیار سازمانی محسوب می شود.

از آنجا که رنگ آبی متابولیسم بدن انسان را بالا می برد، قطعا آرامش را به ارمغان می آورد. این رنگ در عین آرامبخشی می تواند پویایی ببخشد. بعنوان مثال آبی کمرنگ شادابی را به لوگو شما اضافه می کند، در حالی که آبی بیش از حد تیره (یا همان سرمه ای) بیننده را به غم و اندوه سوق می دهد.




اثرات مثبت رنگ ابی

اعتماد، وفاداری، قابلیت اطمینان، منطق، آرامش، امنیت

اثرات منفی رنگ ابی

افسردگی، دوری، غم ، بدگمانی، سرد شدن، سکوت، بی‌احساس، دوست نداشتن، ناامنی، بی‌علاقه

برای کسب اطلاعات بیشتر از تاثیرات رنگ ها اینجا کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد